سخنرانی محمد حسین اقبال نیا در محرم و صفر سال ۱۳۹۹ با موضوع شرح رساله ی اعتقادات علامه ی مجلسی – جلسه سوم
- مقصود خداوند از خلقت عالم وجود بودند اهل بیت بوده اند.
- دو معنا برای علت غائی.
- تقدم علت غائی بر فاعلیت فاعل.
- اهلبیت مبدء سلسله ی علل غائیه هستند.
- تقدم نور اهلبیت بر جمیع موجودات.
- علت غائی خلقت مخلوقات، حرکت به سمت انوار اهلبیت است.
- ذات خداوند علت غائی نیست.
- مودت اهلبیت، علت غائی خلقت است.
- شرط هدایت، صدق نیت در حق طلبی است.
- مقام شفاعت کبری مخصوص اهلبیت است.
- بیان معنای جدید برای شفاعت در کلام علامه ی مجلسی.